maandag, april 10, 2006

De Hel van Tanger


"De film De Hel van Tanger van regisseur Frank Van Mechelen heeft in minder dan een maand tijd al meer dan 100.000 bioscoopbezoekers weten te lokken. Na vier weken programmatie staat de prent nog altijd op nummer 2 in de Vlaamse boxoffice" bron: Het Laatste Nieuws online

Ik moet zeggen, het is maar al te logisch dat deze fantastische film zo hoog blijft scoren. Zelf heb ik hem gezien en het was eigenlijk niet eens gepland. Dankzij een jobbeurs van Fortis mochten we naar een avant-première. Door de slechte organisatie van de Kinepolis mensen, kwamen we in de verkeerde zaal terecht. Nu ik hier toch bezig ben,wil ik even mijn beklag doen over de werking van Kinepolis. Het kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat de service er de laatste jaren serieus is op achteruit gegaan. Een klein voorbeeldje: Door de slechte organisatie zaten er zo een stuk of 30 mensen die avond in de verkeerde zaal. Aangezien de Hel van Tanger vroeger gedaan was dan de oorspronkelijke film die we zouden zien, gingen wij dus op zoek naar onze jassen die we bij het binnekomen hadden moeten afgeven. Nawat heen en weer geloop, komt er daar eindelijk een kieken van de Kinepolis af met een hele rek jassen. Wij vragen onze jas terug en wat zegt het wicht? "Nu gaan jullie een halfuur wachten, jullie hadden maar niet naar een andere zaal moeten gaan." Oké, het omhooggevallen kind, had duidelijk nog geen kennis gemaakt met dit kleine grut :). Samen met enkele anderen kwamen we massaal in protest en besloten gewoon onze jas te nemen. Komt er zo ne kerel naar ons af: "seg kunt gijle nu echt geen vijf minuten wachten?" ik zeg: 5 minuten dat wel ja, maar het wicht daar eist dat wij hier een half uur blijven staan, qua beleefdheid kan het personeel precies wel nog wat leren?" Stilte... oké nemen die jas en gewoon wegwezen. Willen jullie nog een tweede voorbeeld? Ik beslis om met mijn lieverd naar Ice Age 2 te gaan. De film begon om half 11, om wat uur deden ze die zaal open?? 5 na half 11 ... Timing mensen..en als je dan vriendelijk gaat vragen of er een probleem is, dan bijten ze je neus af met: " seg geduld hé, wij kunnen niet vliegen". tot daar de zaak Kinepolis.

Terug naar de Hel van Tanger. Film is gebasseerd op het verhaal van buschauffeur Peter Stukken. Een Antwerpse buschauffeur die in Marokko onschuldig veroordeeld wordt voor drugssmokkel en zo in de gevangenis terecht komt. De hoofdrol wordt uitstekend vertolkt door Filip Peeters die voor zijn rol heel wat kilo's is moeten afvallen om daarna in sneltempo weer bij te komen. Ook Axel Daeseleire kreeg een rol in het verhaal. Normaal ben ik zo geen fan van Daeseleire,maar ik moet toegeven, deze keer heeft hij zijn rol uitstekend vertolkt.
Was echt een aangrijpend verhaal en heb zo nu en dan echt mijn best moeten doen om mijn tranen te bedwingen... Af en toe vond ik wel dat het een stimulering was voor het racisme...maar goed... het is en blijft een goede film,dus mocht je hem nog niet gezien hebben...haast je naar de bioscoop!
http://www.dehelvantanger.be/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

I completely agree!

Anoniem zei

Dringend eens een bezoekje brengen aan de bios, dus...

Damn, 't feestje hier op 't werk zal me niet goed bekomen. I see a lot of stars... :o)

Anoniem zei

great post as usual!

generic paxil